pondelok 9. júla 2012

Najväčší škodcovia zdravých vlasov

Neviem či aj na vás takto vplýva tá zmena počasia ako na mňa,ale neskutočne sa mi nič nechce. Totálne som unavená a jediný môj pohyb je od notebooku k telke :-D Prechod z tropických horúčav do epochy búrok a bleskov je dosť zlý, pričom ja búrky neznášam! :-D No ale prejdime k téme. Každá z nás určite túži mať krásne a zdravé vlasy. Avšak, niekedy je tento sen dosť odlišný od reality. Na krásne a zdravé vlasy nepotrebujeme len drahé kozmetické prípravky, ale aj určitú starostlivosť a vyhýbanie sa najväčším škodcom. A kto sú vlastne títo spomínaní škodcovia? Poďme si ich vymenovať: 

TEPLOTA
Fénovanie, žehlenie či kulmovanie je čím ďalej, tým viac každodennou súčasťou našej frizúry. Pritom všetky majú jedného spoločného nepriateľa a tým je vysoká teplota. Tá ma za dôsledok poškodenie vlasového vlákna, čím sú naše vlasy náchylnejšie k lámaniu a štiepeniu. Najlepšie je obmedziť takéto stylingové procedúry a napríklad nechať vlasy uschnúť prirodzene. Alebo na trhu máme aj množstvo stylingových prípravkov na ochranu vlasov pri tepelne úprave. 

FARBENIE
Síce mnohé dnešné farby sú už bez amoniaku a neničia vlasy do takej miery ako kedysi, farbenie vlasov tak či tak škodí. Hlavne, ak ide o zosvetľovanie vlasov a používanie peroxidov. Po samotnom farbení sú vlasy oveľa náchylnejšie na poškodenie. Opäť, dá sa to obmedziť, ak vlasom doprajeme vyživujúcu masku alebo zábal. 


CHLÓROVÁ VODA
A je to tu. Leto, kúpaliská a chlórová voda. Chlór oslabuje vlasy,vplýva na ich štruktúru a ešte negatívnejšie pôsobí na čerstvo nafarbené vlasy. Nezabudnite si preto po kúpaní vlasy dôkladne umyť a dopriať im balzam. ( Keďže vyhýbanie sa kúpaliskám je asi nemožné :-D )


NEŠETRNÉ ZAOBCHÁDZANIE
Neustále česanie, zložité účesy, množstvo lakov na vlasy, gélov, tužidiel... Toto všetko vedie k oslabeniu vlasového vlákna. Tak jednoznačne, MINIMALIZOVAŤ ! 


ZLÁ STRAVA
Drastické diéty= obmedzený prísun vitamínov a mineráov= nadmerné vypadávanie vlasov !


FAJČENIE
Znie to divne, ale je to tak. Prekvapilo to aj mňa :-D Ale podľa štúdií, fajčiarky bojujú častejšie s nadmerným vypadávaním vlasov. POZOR NA TO! 


Ako sa staráte o svoje vlasy vy? Doprajete im zábaly, prípadne masky alebo to nechávate len tak? 
Máte nejaké skúsenosti s domácou maskou na vlasy, ktorá pomáha? 


Prajem ešte pekný večer ! 











4 komentáre:

  1. S týchto vecí asi len chlórová voda a občas žehlenie :)

    http://dreamaboutstyle.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Mám to podobne, len u mňa je to aj každé 3 mesiace farbenie vlasov, ktoré sa snažím obmedzovať ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. tak já jsem v pohodě:D párkát jen ten chlór ale jinak nic, takže mám snad zdravé vlasy:)

    http://vitaestbonum.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
  4. buď rada, ja by som ich s tebou hneď menila ;))))

    OdpovedaťOdstrániť